Importanta unui stil de viata sanatos
fashion-1
35… cu noroc
18 noiembrie 2015

Importanta unui stil de viata sanatos

sport1

Nu vreau sa impun reguli, vreau doar sa informez. Perfect! Atunci am sa va fur cateva minute din timpul vostru.
Ca un stil de viata sanatos inseamna sanatate, o stim cu totii, insa pana ajungem sa punem si in practica, haideti sa ne informam. Poate trecerea se face mult mai repede. 🙂

 Trebuie sa stii ca mai mult de 70-80% din sanatatea noastra depinde de modul in care ne hranim, depinde de partea care imi place mie cel mai mult, sportul si, o alta latura, pe care incerc si eu sa o aduc la un nivel sanatos, odihna. Si acum o sa ma intrebati “si restul de 20-30% cui ii lasam?”. Pai, da, nu-i lasam, ii avem de la inceput ca sunt genetici. Pe langa asta, mai spun unii cercetatori (britanici- ca deh, ei au mult timp liber) ca depindem si de sistemul de sanatate al tarii in care traim. Ma rog, cam multe calcule.

 O sa va povestesc putin despre mine.

 Zilele mele sunt foarte aglomerate si am nevoie de foarte multe vitamine si proteine care sa ma ajute sa fac fata. Nu mananc mult, in general am doar mese regulate. Incerc sa iau micul dejun cu foarte putine grasimi, la o ora dupa ce ma trezesc , astfel ard toate caloriile pe tot parcursul zilei. Ocolesc manacrurile de la fast-food, consum cat mai multe fructe, chiar si la cele confiate , consum cel putin 2 l de apa si daca pana acum nu beam nicodata cafea, dupa 30 ani si coroborat cu diminetile de matinal, am ajuns sa beau si cafea doar in weekend, la 4 dimineata. Nu sunt robot, trebuie sa fac fata intr-un fel programului. :)) sper doar sa nu ajung sa beau zilnic.

Ce-I drept, micile pacate alimentare vin si pleaca fara sa fac un caz din asta. Nu mi-am chinuit niciodata organismul astfel incat sa-i interzic sa consume, spre exemplu, dulciuri, atunci cand mi-a cerut. Niciodata nu exagerez in consumarea unor alimente pacatoase. Recunosc, imi place foarte mult ciocolata, spre exemplu, dar asta nu inseamna ca o mananc zilnic. La mine pacatul alimentar inseamna a gusta din el, nu a te satura din el, chiar daca organismul imi permite sa mananc orice.

Sa ai o viata sanatoasa nu trebuie sa fie o provocare pentru nimeni. E ca atunci cand ne hotaram sa mergem la sala insa ne urnim cu greu. Dupa primele saptamani deja ne intra in reflex.

Din punctul meu de vedere cele mai sanatoase diete sunt cele bogate in grasimi sanatoase si scazute in carbohidrati. Incearca macar 2 saptamani sa consumi produse fara chimicale si procesate. Crede-ma, merita! As opta pentru fructe, legume, nuci, oua. Redu cantitatea de paste, prajituri, cartofi prajiti samd. Stiu, e greu, insa pur si simplu introdu varietatea in viata ta. De asemenea este foarte important sa consumi acizi grasi- Omega 3- precum somonul, fasole, soia.

Cel mai frumos e la partea cu legumele. Aici deja avem o paleta intreaga de unde putem alege. Cele mai multe legume nu au calorii, fiind bogate in vitamine si minerale, ba mai mult, iti dau o senzatie de satietate.

Si la fructe totul pare simplu insa acolo trebuie sa fim putin mai atenti, unele contin mult zahar si de aceea trebuie consumate cu moderatie. De retinut, fructele sunt foarte importante, sunt bogate in antioxidanti si nutrimente, dar voi stiti deja lucrul asta 🙂

Pe langa toate lucrurile astea povestite mai sus, fac pariu ca multi dintre voi aveti urmatoarele obisnuinte: sa mancati in fata televizorului, in fata calculatorului sau la volan. Mai sunt si alte activitati, insa ma opresc aici. Ce crezi? Exact, nu e bine 🙁 Opreste-te.) Acorda-i mesei tale toata atentia. In felul asta stii exact cand atingi nivelul de saturatie si eviti mancatul compulsiv si plus de asta mancatul constient te ajuta sa savurezi. Da, e chiar o senzatie frumoasa!

Am vorbit de alimentatie pentru o #viatasanatoasa, insa pentru mine cel mai important lucru este sportul si asta pentru ca nu o fac din obligatie. O fac din placere si ma relaxeaza. Aici, chiar puteti alege voi, ce sport vreti sa faceti. Ce-i fain aici e ca sport putem face oricand si oriunde. Timp sa avem. Spre exemplu eu ajung la sala, dupa ce il las pe pusti la scoala, cam pe la ora 8;30. Practic Cycling-ul. Nu va speriati, nu ma duc la maratoane. Nu inca. Poate ma convinge colegul, Daniel Osmanovici, el e maratonistul redactiei . La cycling probabil muzica imi da o stare foarte buna in timpul orelor si ma stimuleaza sa nu obosesc. Sunt niste exercitii care iti cer foarte mult efort insa rezultatul este pe masura. Mai combin cyclingul cu orele de yoga si pilates si cam asta e tot.

Nu stiu cat de mult o sa va influeteze randurile mele de mai sus, insa nu uitati, o #viatasanatoasa se mentine cu un corp sanatos si o minte sanatoasa.

Va pup! :*

1 Comment

  1. Ana Lucia spune:

    Buna Geanina! Imi plac foarte mult articolele scrise de tine si mi-ar placea sa scrii mai mult si mai des. Te admir, sincer! Esti o persoana deosebita, iar frumusetea ta, ma lasa fata cuvinte. Sper sa mai adaugi articole! Si iti dau si o idee: sa le distribui pe pagina ta oficiala de facebook sau pe alte retele de socializare, ca sa le vizualizeze mai mult. Sunt convinsa ca vei avea succes, mai ales cu articole despre beauty, sabatate, calatorii…. Te pup si te imbratisez cu mare drag!!! :-* <3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *